السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،
زوار المدونة الكرام، يسعدني اليوم أن
أقدم إليكم الندوة الأخيرة لهذا العام من من سلسلة ندوات" اتصال اخصائيي
المكتبات الجُدد العالمي: أفضل الممارسات والنماذج والتوصيات New Librarians Global
Connection: Best Practices, Models and "Recommendations. وهى عبارة عن سلسلة
من الندوات المجانية الفصلية التى تتاح عبر شبكة الإنترنت وتقدمها للعام
الرابع على التوالي "إفلا للتطوير المهني المستمر والتعلم في مكان
العمل IFLA Continuing Professional Development and
Workplace Learning "، و"المجموعة ذات الاهتمام
المُشترك بأخصائيي المكتبات الجُدد "IFLA New Professionals Special
Interest Group بالاشتراك مع "جمعية المكتبات الأمريكيةAmerican Library Association ALA". وهى تتناول
القضايا ذات الإهتمام لأخصائيي المكتبات الجدد، وجمعيات المكتبات، ومدارس ومعاهد
المكتبات، ومتخذي القرار بالمكتبة، وجميع العاملين بالمكتبة.
وفيما يلي بيانات تلك الندوة وكيفية
التسجيل بها:
"The Role of Competencies in
Professional Development and in the Professional’s Career Path"
Date & Time: October 26, 2015
2:00 p.m. CDT
3:00 p.m. EDT
9:00 p.m. CET
Speakers:
Keynote “A framework for lifelong learning
and teaching: the competencies paradigma and Library Associations “, by Anna
Maria Tammaro, Chair at International Federation of Library Associations and
Institutions (IFLA). Section Library Theory, AIB Associazione Italiana
Biblioteche, Interdepartmental research center UNIPR CoLab University of Parma,
Coordinator of the Digital library learning International Master, University of
Parma.
“Identifying, developing and gaining
recognition for your knowledge and skills using CILIP’s Professional Knowledge
and Skills Base” by Simon Edwards, Director of Professional Services at CILIP.
A Member of IFLA CPDWL will outline the
draft document “Guidelines for Continuing Professional Development: Principles
and Best Practices, approved by CPDWL during IFLA WLIC 2015 in Cape Town and
awaiting for IFLA approval.
Questions and requests for information:
Loida
Garcia-Febo
Series
Coordinator
خالص تحياتي وتقديري،
د. غدير مجدي عبد الوهاب
روابط الموضوع | |
URL | |
HTML | |
BBCode |
0 التعليقات:
أضف تعليقك